Allegro.pl wprowadzi nowy system rekomendacji

Gravity R&D, lider rozwiązań z obszaru personalizacji, rozpoczął współpracę z Allegro.pl, największą platformą zakupową w Polsce. Allegro już od ponad 15 lat jest ważnym graczem na rynku e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej.

Podczas udanego programu pilotażowego przeprowadzonego w 2014 roku firma Gravity była odpowiedzialna za dostarczenie spersonalizowanych rekomendacji, prezentowanych w wybranych obszarach serwisu, w celu zwiększenia współczynników wartości towarów sprzedanych na platformie (GMV) oraz klikalności (CTR). Znaczny wzrost wyżej wspominanych współczynników wynikający z zastosowania spersonalizowanych rekomendacji doprowadził do podpisania długoterminowej umowy pomiędzy Allegro a Gravity.

„Gdy opracowaliśmy własne rozwiązanie służące do prezentowania rekomendacji, chcieliśmy przetestować jego skuteczność, porównując je z innymi produktami, które są dostępne na rynku. Wybraliśmy firmę Gravity ze względu na jej elastyczność, osiągane wyniki oraz potencjał, o którym przekonaliśmy się w trakcie programu pilotażowego. W oparciu o nabyte doświadczenie postanowiliśmy poszerzyć zakres wykorzystania narzędzia o inne platformy oraz nowe widżety związane z rekomendacją” – mówi Dominik Ryżko, Chief Data Scientist w Grupie Allegro.

„Współpraca z Allegro to bardzo ważny krok. Wśród naszych klientów są m.in. serwisy ogłoszeniowe oraz transakcyjne i jesteśmy niezmiernie dumni, że Allegro do nich dołączy” – mówi Domonkos Tikk, CEO Gravity.

Allegro (www.allegro.pl) – będące częścią południowoafrykańskiej Grupy Naspers - od ponad 15 lat działa jako operator internetowych platform zakupowych: Allegro.pl w Polsce, Aukro.ua na Ukrainie, Aukro.cz w Czechach oraz Molotok.ru w Rosji. Allegro jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych w kraju i jednocześnie największą platformą handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Według niezależnych badań jest też od lat najsilniejszą marką handlową w Polsce, co potwierdzają Ranking Polskich Marek Rzeczpospolitej oraz zestawienie Superbrands, według którego Allegro jest jedną z sześciu najsilniejszych marek w Polsce. Według branżowego badania PBI/Gemius Megapanel, serwis Allegro.pl jest odwiedzany miesięcznie przez blisko 12,5 mln użytkowników.

Firma Gravity RD (www.gravityrd.com) powstała w 2007 roku i zyskała międzynarodowe uznanie wygrywając wiele nagród, np. w 2009 roku zespół Gravity zdobył ex aequo pierwsze miejsce w najbardziej prestiżowym branżowym konkursie, czyli Netflix Prize. Nagły globalny rozgłos pomógł rozwinąć skrzydła firmie, która dziś dostarcza systemy rekomendacyjne takim przedsiębiorstwom, jak platforma wideo Dailymotion, serwis ogłoszeniowy OLX Brazil (dawniej Bomnegócio) oraz australijski serwis prezentujący oferty pracy Jora, będący częścią Grupy SEEK. Ponadto od 2013 roku Gravity uczestniczy w projekcie badawczym CrowdRec, który jest finansowany przez Unię Europejską.